onsdag 24 juni 2009

VI SHOPPAR MÄN OCH SKRATTAR OSS LYCKLIGA...

...på jobbet, Jessica och jag. :)

Inte visste jag att jag skapat en ny lek med mitt inlägg om likheten mellan att shoppa och söka efter en man, Vi kan helt enkelt inte sluta att utmana varandra i att ständigt hitta nya liknelser på detta tema. Inte sällan resulterar det i att vi viker oss dubbla av skratt. Det är svårt att förstå hur roligt detta är innan man provat, men när man väl börjat tänka på detta sätt är det svårt att sluta...

Här kommer några av mina Jessica-favoriter:

"Man åker till Outlets och Lager 157 och fyndar andrasortering" (Ja, man har ju till och med börjat gå på second hand och tycker det är riktigt vintage...)

"Man hittar något man vill ha på nätet, men det är så långt borta och svårt att prova" (Dessutom kan det ju vara både krångligt och dyrt att skicka tillbaka om det inte passar)

Och min absoluta favorit, lite mer vågad...

"Den besvikelse man känner när man hittat ett par snygga jeans, när man provar dem och inser att man skulle behöva gå upp ett par storlekar för att det ska kännas riktigt bra..." (Och man ska slippa åla på sig dom för att dom ska hamna på rätt plats...)

Det har visat sig att även mina killkompisar kan finna nöje i och har en fallenhet för denna lek. Eller vad sägs om Gustavs liknelser:

"När du är på semester och panikhandlar och sen när du kommer hem trivs du inte alls i dom till vardags" (Eller hur... Fast dom kändes helt rätt just där och just då...)

"Eller dom där finplaggen du köpte till studenten, som du dyker på, men som inte är moderna längre"

"Eller så dricker man för mycket Jäger, fryser och får låna något plagg... somnar i en främmande soffa och vaknar morgonen därpå och undrar vad det är för kläder man har på sig"

ASGARV! Oj vad jag skrattat de senaste dagarna! Tack mina vänner för det! =)

Kram o sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar