onsdag 17 juni 2009

EN BUSSCHAUFFÖR, EN BUSSCHAUFFÖR, DET ÄR EN MAN MED GLATT HUMÖR! :)

...och han heter Leo och körde nattbussen till Karlsborg i lördags! Tänk att en busstur kl 02.15 på natten kan va kul, det trodde inte jag... :)

Det började med att västtrafik bjöd på resan eftersom kassasystemet var ur funktion, en liten "daily uplift" för många av resenärerna.
Jag fastnade framme hos Leo i väntan på att Linda skulle behaga avsluta "samtalet" med sin kollega och kliva på.
När två söta killar 20+ hoppar på bussen kan jag inte låta bli att fråga Leo om inte jag kan få berätta att dom åker gratis idag. Självklart får jag det, för Leo är ju en man med glatt humör...
Jag lägger huvudet lite på sned, ler mitt sötaste leende, tittar den förste killen i ögonen och säger: "Du är så söt, så du behöver inte betala..."
Killen tittar osäkert först på mig och sedan på Leo. Ännu större blir hans förvåning när Leo säger: "Ja, det är ok!"
Kille nr 2 går på och jag låter honom gå fram till chauffören.
Kille nr 1: "Ska du inte säga till honom också att han är söt? Det är ju min lillebror."
Jag vänder mig till Kille nr 2: "Vart ska du åka någonstans?"
Kille nr 2: "Till Fagersanna."
Jag: "Jaha, till Fagersanna, jamen det ska ju jag med. Då behöver du inte betala!"
Även kille nr 2 tittar osäkert på Leo, som säger att det är helt ok. Nu tittar killarna på varandra och sedan på mig och börjar gå bakåt i bussen. Jag hejdar kille nr 1, gör min sötaste min igen och säger: "Men du... Du fick ju faktiskt åka med gratis bara för att jag sa att du var söt. Ska du inte ge mig en puss då...?"
Kille nr 1: "Jo, men det får bli på kinden då..." säger han och lutar sig fram mot mig och ger mig en liten puss... Hihi... :)

Sedan fortsätter jag att berätta för folk att de får åka med gratis just idag bara för än det ena och än det andra...
"Du är ju störtskön", säger jag till Leo. "Som låter mig stå här och ha så himla kul utan att bli arg på mig!"
Leo bara skrattar och startar bussen. Samtidigt kommer ett helt gäng sena ungdomar springande. "Jalla! Jalla! Skynda er på! Det här är en buss, vi har tider att passa. Ni hinner inte betala! Spring och sätt er! Bakåt i bussen! Jalla! Jalla!" säger jag bestämt och pekar med hela handen.

Hahahaha... =)

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar