torsdag 11 juni 2009

NYKLIPPT OCH NÖJD...?!

Känner mig en aning förvirrad. Nyklippt? Yes! Nöjd? Hm... Ja... Hm...
Jag har ju delegerat totalt ansvar för mitt hår till Calle, så det är ju numera jag som frågar honom "och hur vill vi ha det idag då?" istället för tvärtom. För en tjej med beslutsångest så känns det rätt skönt.
Men Calle är ju hårkonstnär, han skapar frisyrer... Så den här gången var det dags för något nytt.

En assymmetrisk frisyr. Kortare på ena sidan längre på den andra.

Frisyren är givetvis mycket snyggt klippt, faller perfekt och nacken är allt jag kunnat önska mig. Den ramar in mitt ansikte perfekt. Calle har utan tvekan ett öga för sånt här. Men... Är det jag?

I morses tyckte jag inte det, men nu ikväll så är jag nog ändå rätt nöjd.
Calle var, som vanligt, både stolt och nöjd. Jag fick gå lilla varvet och snurra runt inför Calles kollegor och väntande kunder för att visa upp hans skapelse för beundran... Hahaha.... =)
Han ÄR i alla fall rolig!

Sprang på honom idag och sa att jag haft lilla krisen i morses och funderat på att komma ner till honom och klippa om mig, men att jag nu kände att frisyren liksom landat i mig...
"Du är ju jättefin" sa Calle. "Kunden som kom efter dig var helt begeistrad. Hon ville ha en likadan, men det fick hon inte."

Special made for special girl! Så måste det ju vara. Och jag blev faktiskt leggad på systemet! Så ja, ja, jag får väl vara nöjd då! :)

Kram kram


1 kommentar:

  1. Hahaha... då måste det varit en super frisyr om man ser yngre ut, vill genast ha hans nummer ;)
    Du blev säkert supersnygg som alltid.
    Hoppas allt är bra med dig / kram

    SvaraRadera