tisdag 12 maj 2009

RIK ÄR DEN SOM HAR MÅNGA VÄNNER! :)

Idag kom jag hem, lite hängig och med en febertopp på gång...
...och så hittar jag ett paket innanför dörren! :)

Vilken överraskning! Vad glad jag blir! Jag sliter upp det och hittar en tavla, ett inramat serieklipp av mumin, med en retsam LillaMy i huvudrollen... Hihi...
Och med en hälsning: "Hej! Ett litet paket kanske kan pigga upp lilla fröken! :) Kram Linda"

En vän som känner mig väl...
Jag är så glad att jag har henne. Vänner är viktiga i mitt liv. Att kunna dela sina glada o roliga stunder, sina svackor och jobbiga dagar med en vän, det ger kraft, glädje och lycka!

För bara ett par månader sedan satt jag vid en nyopererad Lindas sjukbädd. Då var hon vitare än lakanen, orkade knappt prata eller ens öppna ögonen. När jag gick därifrån den där första dagen på Sahlgrenska så var jag inte säker på att få se dig igen... Det var ett par oroliga dagar och det fick mig att inse hur stark vänskap är. Om något hänt dig skulle en liten bit av mitt hjärta för alltid försvunnit...
Men du kämpade på och för varje dag jag hälsade på, så fick du lite mer färg och höll ögonlocken lite högre och den dagen jag såg dig flirta med din charmige sjukgymnast då visste jag säkert att min gamla Linda var tillbaks! Nästan så jag saknar våra kvällar, som vi hade där på sjukhuset... Det vi inte har pratat om är inte värt att prata om... :)

Lite ödmjukare inför livet blir man efter en sån upplevelse och ännu mer viktigt blir det att leva i nuet! Att välja lyckan o glädjen i varje stund! Livet är för kort för att suras, städas, diskas, deppas bort! Ha kul! Njut av vardagen! Och glöm inte bort att ge glädje till andra! Berätta för dina vänner hur betydelsefulla de är!

Därför vill jag bara säga till alla mina vänner, ni som funnits där i många år, och er jag nyss lärt känna:
Ni är viktiga för mig! Jag är så glad att jag har er! Jag tycker så mycket om er! Ni är fantastiska! =)

Kramar i massor till er alla!

3 kommentarer:

  1. Nu sitter jag och nästan gråter! Vilket vackert inlägg! Du är så klok!! Kanske sitter vi och läser Marie Svenssons bok framöver och har din bild på toaletten...
    Vill bara säga att du är fantastisk!
    Hoppas att du inte blivit sjuk, utan att tavlan fick dej pigg och alert =).
    Kramar från Sofie

    SvaraRadera
  2. Gumman!!... Blev helt gråtfärdig, värsta klumpen i halsen ju =) När jag läste ditt inlägg kändes det som jag var tillbaka i sjuksängen igen. Även om det låter knäppt, så kan jag oxå känna att jag längtar tilbaka till den tiden ibland. Eller rättare sagt, sakna våra förtroliga stunder ihop. Om jag inte sagt det tydligt nog, så vill jag att du ska veta att dina besök betydde otroligt mycke för mig. Du gav mig kraft och något att se fram emot. TACK Stumpan, du är guld värd för mig =)Obegränsat med kramar från mig Linda

    SvaraRadera
  3. Tack snälla, vad söta ni är! :) Nu är det jag som blir lipfärdig av era inlägg... Kramelikramar på er! =)

    SvaraRadera