måndag 11 maj 2009

OBETALBART! :)

Var hemma hos mamma och pappa en sväng och satt i tv-soffan, när pappa byter kanal och berättar att han ska vara med i tv4:s lokala nyheter. ?!?!?!?
Jo, han har varit på hudmottagningen och kollat sina prickar på melignt melanom-dagen. (Hur kan jag, hobbyhypokondrikern, ha missat denna dag?) och en tjej från tv4 kom in med en kamera och frågade om det var ok att hon filma lite och av någon anledning tyckte min pappa det...

Redan i inledningen fick han syn på sig själv - i bar överkropp!!!
Han började skruva på sig lite i fåtöljen... "Hm, det här är ju mer nervöst än att operera bort den... och jag pratade ju också..."
Åh nej, han pratade också, hjälp, nu blir jag nervös med... Hemma i tv-soffan i Fristad är min pappa alltid min pappa och jag alltid hans dotter, det här var verkligen nervöst!
Men han klarade sig med bravur. Lugn o saklig o korrekt i allt han sa. Och då var ju alla kläderna på med... Jag är imponerad!

Sen får man se när läkaren tar fram sitt lilla verktyg o karvar i honom. "Åh, vad äckligt! Är det så dom gör...." utbrister både jag o mamma på samma gång och börjar fnittra hysteriskt. När vi ser pappas reaktion kan vi inte sluta skratta och ligger dubbelvikta. Han vrider sig i stolen och det gör ont i hela honom. Han hade inte en aning om att det var det dom hade gjort, då hade han skrikit högt! Jisses, han har nog fått läkarskräck på kuppen!:)

Min pappa, 15 minutes of fame, helt obetalbart! :)

Och helt obetalbart bra är det att ha två så underbara föräldrar att komma hem till!

2 kommentarer:

  1. Hej, Marie!
    Tänka sig att pappsen var med på TV! Kul, kul =). Jag såg i tidningen att de hade haft en sån där dag här på KSS också där man fick kolla upp sina prickar. Jag tänkte precis som du att HUR KUNDE JAG MISSA DET! Nu måste man väl vänta ett år till nästa gång...
    Hur har du det? Har du hittat drömprinsen än? Här är allt bra, jag har äntligen blivit av med magkatarren! Go FitLine!!!!
    Kramar Sofie

    SvaraRadera
  2. Det är tur att det finns såna där grodprinsar och snygglinusar!
    Klart att vi måste prata, det måste vi ju alltid!
    Vårruset var precis lika mysigt som förra året, det som fattades var givetvis du och anna. Hon kände sig lite för gravid =). Jag är så stolt för jag sprang heeeeeeeela vägen. Det måste också vara fitline, för senast jag sprang var 2007!
    Godnattkramar från Sofie

    SvaraRadera