söndag 17 maj 2009

MAN ÄR INTE 25...

...fast man gärna vill tro det! Det märker man på tröttheten efter en helg med för lite sömn... Man blir inte trött, man blir helt slut! Men kul har jag haft.

Serverade halva natten på Åhaga i fredags och i lördags åkte jag till Örebro (med mellanlandning i Skövde) för att fira de två 30-åringarna Chris och Törna! :)
En riktigt trevlig fest. Välplanerat och bara glada människor! Det får en verkligen på topp! Inga bekymmer här inte! Tack för en toppenfest! =)

Jag vågade dra mitt singstar-utövande ett steg längre och ställa upp inför alla gäster på en duell med låten Poison...och vann! Ja, bara just den duellen då alltså... Detta berodde ju förstås inte direkt på att JAG sjöng så bra...men ändå, jag är stolt över min insats och mitt mod! :)

Jag duellerade mot Sixten. Fast egentligen heter han något annat. Han bara drev lite med mig och vägrade säga sitt riktiga namn när jag nu gått på att han hette Sixten. Jag drev lite tillbaks med honom då han undrade hur jag hade kunnat flytta till Skövde...
"Jag är i samma bransch som Törna", sa jag. "Jag är teknisk officer och arbetade ett tag på Sandfältet på P4." Sixten gick på det direkt och undrade om det inte var svårt att få de värnpliktiga att göra som man sa. Jag sa att det bara gällde att ha lite pondus och vara bestämd. Törna råkade väldigt lägligt gå förbi, så jag viskade en snabb förklaring i hans öra och tog med honom till Sixten och sa: "Törna, Sixten här tror inte att jag har pondus nog att få värarna att lyda order..." Genast ställde Törna upp på min lilla lek och sa: "Du får väl ge mig några order då så han får se!" Oj, vad kul. Jag tog i för kung och fosterland när jag skrek "Giv akt!" "Höger om, marsch!" osv... Sen frågade jag Sixten va han sa nu då... "Det hade du inte behövt visa för mig. Det fattar jag väl att du är bra på att ge order om du har det yrket!" Hahahahahaha.... =)

Det är en så himla rolig lek tycker jag, att skoja lite...

Nu ska jag krypa ner i sängen och sova ikapp mig!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar