måndag 18 januari 2010

HETT HETT HETT...
...här i Byron Bay. Håller på att smälta bort!
Efter en dag i Rainbow Beach har vi nu tillbringat resten av veckan i Byron Bay. Lind minns det som ett gammalt hippieställe, och visst finns folkabussarna och en hel del härliga personligheter kvar, men annars har Byron Bay vuxit och blivit stort. Inte riktigt samma Hippiekänsla..
Vi har mest solat och badat och svettats i massor... Hyrde surfingbräda en dag, men det gick inget vidare. Nu vet jag. Size DOES matter! I alla fall på bräda och vågor... Jag gav upp! Hihihi...
Igår åkte vi på en snorklingstur till en ö som ligger härutanför. Vi blev lovade att få snorkla med skäldpaddor och visst dök det upp en! Men det jag minns mest av hela turen är vågorna.... Oj vad sjösjuk jag blev... Hade liksom inte tänkt mig att båtturen ditut skulle vara så guppig, blev till och med sjösjuk av att snorkla runt i de höga vågorna. Och sen var vi snorklare tvungna att sitta i båten och invänta dykarna... Allt jag kunde fokusera på var en fast punkt mot land och att inte spy... Hur kan en hypokndriker om jag, som har hela medicinförrådet med glömma att ta ett sjösjukepiller! Linda mådde ännu värre, stackarn... Men vi hade liksom inte sett det så blåsigt o vågigt framför oss...
För övrigt kan tilläggas att i Byron Bay kan man svalka sig med världens godaste Iced Coffee, gjort på sojamjölk, Mums!
Kram kram

2 kommentarer:

  1. Hej Marie!
    Det finns mer än en anledning till att jag skulle vilja vara där du är... :-)
    Skulle vi springa på varandra så får du gärna berätta mer om eran resa.
    Ha det så gott! MK Skövde

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Det gör jag så gärna. Har det jättetrevligt här,njuuter!
    Maila mig på vardagsprinsessan@hotmail.com, så får du höra mer...

    Ha det gott i vintersnön!=)

    SvaraRadera