söndag 24 januari 2010

GREAT OCEAN ROAD
Från Byron Bay tog vi flyget vidare till Melbourne. Här har vi nu gjort en utflykt på egen hand med hyrbil, två dagar längs great ocean road. Såååå vackra vyer längs de slingrande vägarna. Vi har sett de tolv apostlarna och London Bridge, den närmsta liknelse man kan komma till dessa stenformationer är väl Gotlands raukar, fast mycket större och mäktigare förstås...
Annorlunda att själv ta sig fram längs vägarna. Man ser så mycket mer av landet och kan stanna till när man vill. till exempel när man ser en koala i ett träd, för dom finns det gott om här nere i syd. Söta små nallar som hänger i en grenklyka och sover. Så tar dom sig ett eucalyptusblad, äter lite och sover sen en stund igen. Om man skrapar lite i marken kan de i bästa fall vrida huvudet lite i ultrarapid för att kolla efter vad det var för att sedan snart återgå till sin sömn igen... Verkar va ett riktigt lojt och skönt liv att vara koala! =)
På väg hem stannade vi till på en golfbana i Anglesea, som är känd för alla kängurur som håller till där. Wow! Kängurur i massor! Vilka roliga djur, helt otroligt roligt sätt att ta sig fram på. Och en liten Kängurubebis i fickan fick vi också se! =)
Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Hejsan semesterprinsessan!

    Åååååh, det låter som om ni har en helt ljuuuuuvligbar resa! :) När det har varit mörkt och pissigt här så har jag tänkt på vad du kan ha för gôtter för dig, och det har visst blivit en hel del av den varan. HÄRLIGT!
    Jag är inne i en konstig sprattfas efter att ha kört första tidiga passet idag (har börjat på nya schemat). Upp 05.30 är definitivt inte min melodi, men jag fokuserade på att jag fick se när det blev ljust och sedan var jag hemma innan det blivit mörkt. Kors i tak! Det finns en annan melodi som klingar bättre, och jag hoppas att du är ledig den 20:e februari, så du kan lyssna med mig för jag har en biljett över. :) Vill gärna ha dig som sällskap och spana in Mums-mums,Dolph och di andra. Vad sägs?

    Fortsätt att njuta av semestern, hela bunten! Har inte blivit med fejja, trots att jag är nyfiken på hur det ser ut, det ni gör. Men du kan ju visa när du är åter i Svärjje!

    Massor av vinterkramar till sommarsessan! Hälsa så gott till resekamraterna!

    //Mia

    SvaraRadera
  2. JAAAAAAAAAA!!!!!!
    Melodifestivalen here I come!!! Spara till mig!!! Ser till att va ledig om inte annat!

    Hör av mig när jag kommer hem.
    Kramar i massor till dig!

    SvaraRadera