söndag 23 augusti 2009

TRÖTT-TRÖTTARE-TRÖTTAST-MARIE

Nej, Sofie och Anna, jag smygäter inte fitline... Måste vara därför energin jag haft så himla gott om helt plötsligt bara runnit ur mig. Den här helgen har jag sovit o sovit o fikat m en kompis o sovit o sovit o suttit i soffan en stund o sovit o sovit o läst en bok o sovit o sovit...
Allt jag borde ha gjort, har jag helt enkelt inte orkat med.
Hobbyhypokondriker som jag är, så tror jag ju självklart att jag måste lida av en sjuklig trötthet och att det är något som är fel, vilket givetvis spätts på av att farbror doktorn bad mig gå och ta om ett blodprov som inte var helt bra nu i veckan. Men jag har ju en hel del kloka vänner runtomkring mig och dom säger helt sonika, utan snälla omskrivningar, att det beror på min ålder...
Att jag är gammal...och behöver sova...mer än 5-6 timmar per natt...och definitivt mer än 3 timmar per natt på helgen...och att jag inte bara kan flänga runt och vara med på allt som händer jämt...

...hm...kanske är det så...kanske kan man inte leva som om man vore 25, fastän man inte känner sig en dag äldre, kanske är det så här trött man ska vara när man är 33...
Inte vet jag, men så kan det ju inte bara få vara, så trist. Nej, nu får jag rycka upp mig och sätta lite fart igen! Här blir det inga barn gjorda, som min kära mormor brukade säga. :)

2 kommentarer: