onsdag 12 augusti 2009

SNART DAGS ATT SOVA...

...och jag ska upp tidigt imorgon. 05.30 ska jag ställa klockan på. Sen när jag gjort det ska jag kolla vad klockan är just då och sen ska jag göra det jag gör varje kväll innan jag somnar... Räkna efter hur många timmars sömn jag får just den här natten. Det har egentligen ingen större betydelse hur många timmar det blir, jag bara konstaterar det liksom... Spelar ingen roll om summan blir fyra eller tio, somnar lika snabbt och lika gott ändå. Meningslöst? Ja, kanske det... Knäppt? Ja, förmodligen...
Häromkvällen kom jag på en vän med att göra exakt samma sak. Jag log och var tvungen att fråga varför... Jag gör det varje kväll, blev svaret då, men det spelar egentligen ingen roll hur många timmar det blir, jag liksom bara konstaterar det och sen somnar jag...
Hahahaha... Det är så underbart att komma på någon med att vara knäpp på samma sätt som en själv och som dessutom är tillräckligt trygg i sig själv för att bjuda på det utan bortförklaringar.

Så ikväll vet jag att det i alla fall är en till som kommer räkna hur många timmars sömn man kan tänkas få den här natten. Inte för att det spelar någon roll, utan bara för att det är en bra sak att göra innan man somnar...

Sov gott och dröm sött!
Kram

1 kommentar:

  1. Jag har en liten ovana innan jag somnar... Varje gång jag ska gå och lägga mig måste (!) jag dricka ett glas vatten. Om jag läser eller ser på TV i sängen måste jag gå upp och dricka innan jag släcker! Konstig man är, med en massa löjliga rutiner!
    Kram Sofie

    SvaraRadera