fredag 28 augusti 2009

BORTSPRUNGET: KÄLLARFÖRRÅD

Att min hyresvärd inte är så serviceminded är ju inte någon nyhet precis. Första gången jag såg honom blev jag faktiskt till och med lite rädd. Där satt han på sitt kontor och såg exakt ut som den inre bild jag gjort upp av Kwådd, mannen under trappan i Marie Hermanssons bok med samma namn. Denne lille figur som jag i flera veckor var rädd för skulle existera i verkligheten. Liten, med svart spretigt ovårdat hår och skägg i hela ansiktet och med ett par lika svarta plirande ögon som tittade ondskefullt på en. Där satt han alltså mitt framför mig. "Honom har jag fått för att träna på", tänkte jag i bästa Kay Pollak-anda och innan jag lämnade hans kontor hade jag i alla fall fått honom att le. När han veckan senare kom hem för att göra en ny besiktning av lägenheten kunde jag inte låta bli att bjuda honom på kaffe i Stinkymuggen... Hehehehee...
Jag har i alla fall kommit på att bästa strategin för att få något gjort är att vara överdrivet trevlig, inte ringa för ofta och tjata, utan lugnt och snällt påminna då och då och ha en massa tålamod. Häromdagen pratade jag med honom och påminde honom då bland annat om att jag fortfarande önskade tillgång till det källarförråd som jag enligt hyreskontraktet ska ha. Detta resulterade i att jag idag hittade en lapp i mitt brevinkast som gått ut till samtliga boende i mitt hus. Säga vad man vill om karln, men man kan ju inte annat än att le åt hans formuleringar...


Beträffande källarförråden

Till varje lägenhet hör ett källarförråd. Det saknas ett förråd till en lägenhet varför någon hyresgäst har tagit två förråd. Denna hyresgäst vill ha sitt förråd varför den som tagit två förråd får återlämna ett.

Hälsningar

HBA/Fastighets AB Micrometern

Hihihihi... Sött! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar