måndag 3 augusti 2009

NÄSTAN ÄCKLIGT POSITIV. JAG VET...

...men det är faktiskt en sak som jag är mycket tacksam för, att jag har så lätt för att se positivt på livet och allt vad det bjuder på.

Igår kväll sörjde jag inte att semestern var slut, istället tänkte jag på hur roligt jag haft och vilken bra semester det varit, en alldeles lagom blandning av fart-o-fläkt och ta-dagen-som-den-kommer, en lagom blandning av sol att njuta av, lagom varma dagar att gå på stan, regniga dagar att stanna inne och fixa lite, riktiga åskovädersdagar att sitta på en balkong i Borgholm och förundras över det mäktiga i blixtrarna och dånen tillsammans med goda vänner... Visst hade jag inte haft det minsta problem med att vara ledig ett par veckor till, visst kunde jag tänka mig några soldagar till, men när jag satt där i soffan framför TV:n och tänkte på att jag skulle tillbaks till jobbet idag, kände jag mig förväntansfull och glad! :)

Vaknade tidigt, tidigt av klockan i morse, men faktiskt pigg, pigg! :) När jag cyklade till jobbet kände jag mig alldeles glad och det trots att jag fått dra på mig regnstället. Vilken glädje att träffa alla kollegor igen, och vilken härlig komma-hem-känsla jag fick när jag klev in i vår lilla Smörblomme-paviljong!
Semestern har sin charm med att man bara kan ta dagen som den kommer, men visst är det också en viss charm med alla rutiner "real life" bjuder på. Upp på morgonen, hälsosam mat på normala tider, lyckan över att vara ledig en helg... :)

Erkännas får väl att effektiviteten kanske inte var den högsta på jobbet idag, tar liksom lite längre tid för hjärnan att fatta att det verkligen är på arbetet man är, men så måste det få vara den första dan tycker jag... Kom hem full av energi, så efter att jag fått hjälp att sätta upp lite hyllor i sovrummet, kom jag på att jag precis hann till ett Pump-pass... Nu har jag ätit kvällsmat och tänker att JA, jag har faktiskt energi kvar att greja lite här hemma...

Real life - I like! :)

2 kommentarer:

  1. Men Marie! Man kan ju nästan tro att du dricker FitLine! Maken till positivism har jag sällan skådat =). Men jag tycker som du, semester i all ära men vardagen har verkligen sin charm!
    Kramelikram
    Sofie

    SvaraRadera
  2. Håller med Sofie, smyg dricker du fitline utan vår vetskap;)
    DU har verkligen rätt, det är härligt med sommar o semster men vardagen med hösten blir som en nystart. Det är underbart!
    Ha det så bra och hoppas vi ses snart =)
    kram Anna

    SvaraRadera