söndag 12 april 2009

Solen skiner, himlen är blå...

...vad det är skönt att leva då! :)
Sitter i solen på min balkong och tänker på hur kul jag haft det i Lidköping med Ulrika och Ester. Kände mig lite som 'Carina Berg flyttar in' när jag klev in med min väska i fredags. Spred ut mina prylar, levde vardagsliv med dom och sov på en extrasäng i Esters lekrum. Det var ett par helt underbara dagar och jag hade lätt kunnat bo kvar några dagar till... Ulrika är en av mina bästaste vänner och det är en sån härlig känsla att träffa en person man tycker så bra om. Man bara flyttar in och känner sig totalt avslappnad och trygg. Vad vi än gör, så har vi alltid kul. Vi är också oerhört vältajmade; vi blir hungriga vid samma tider, vi behöver slappa en stund i soffan vid samma tid, vi känner att koffeinhalten sjunkit och behöver fyllas på vid samma tid osv...
Ja, jag behöver väl inte berätta att vi också har samma favoritbutik - Rörstrands! Och behöver antagligen inte tillägga att vi kom ut med kassar både fredag och lördag från nämnda butik?!!! Våra hem ser därför ganska lika ut på vissa detaljer... Självklart har vi också hela samlingen av muminmuggar i våra köksskåp! Den har dessutom utökats med en ny mugg! :)
Det finns risk att jag dyker upp med min lilla dragväska och flyttar in någon mer gång!
Att vi ska träffas varje långfredag har vi redan bestämt att det ska bli en kär tradition. Dock är vi inte helt överens om det ska ingå att jag varje år (alltså inte bara i år) imiterar en höna och går runt i hela lägenheten och kacklar högljutt, sprätter med benen och pickar... Ester tyckte det var otroligt kul och säger Ka-ka så fort hon ser mig...

Igår kväll hade jag en riktigt trevlig tjejkväll här hemma hos mig. Vi lagade mat tillsammans och bara det var ju stort eftersom det inte bara var jag, utan minst två till som har köksfobi... Resultatet blev mycket lyckat. Snabbt och lätt, ett säkert kort! (Sofie, jag mailar receptet till dig!)
Sedan sjöng vi singstar - vissa bättre än andra. Jag tillhörde dom andra... En låt, Arja Saijonmaa, lyckades jag få stjärnskott på. Det ska jag sent glömma!
Sen drog vi ner till Grand! :)

Nu ska jag prova igenom alla mina kläder igen och fundera ut vad jag ska kunna ha på mig på kusin Idas 30-årskalas... Kan ta tid om man heter Marie...

Ha det gott o njut av solen!
Kramelikramar

3 kommentarer:

  1. Åh, ser verkligen fram emot detta recept! Tror du verkligen att jag kan tillaga detta goda...
    Skönt att läsa att påsken varit bra, skulle gärna sett dig som en liten pickande höna. haha!
    Ha det så gott i solen!
    Kramar i massor
    Sofie

    SvaraRadera
  2. Hej på dig
    låter som att du har haft en toppenpåsk, inte har det varit dumt med det fina vädret heller.
    ha det så bra/ kram Anna

    SvaraRadera
  3. Men vad roligt att hitta dig här i bloggvärlden, du har ju lyckats med att lämna lite av dig själv i Lerdalaluften men mycket kul att kunna följa dig här!! Har genast lagt till dig i min blogglista.
    Kram Nina.

    SvaraRadera