måndag 6 april 2009

Glad, pigg och lycklig! :)

Vilken underbar känsla! Måndag kväll och jag är pigg och full av energi. Ännu konstigare kanske att jag vaknade med samma känsla...
Eftersom gatan utanför mitt skulle sopas och det var tillfälligt parkeringsförbud från kl. 06.00, så skuttade jag glatt ur sängen kl.05.00, direkt utan att snooza (minns faktiskt inte när det hände senast) och detta trots att jag egentligen inte började jobba förrän 7.30... Kooonstigt! Packade med mig en liten frukost och tänkte mig en lugn morgon ute i paviljongen innan arbetsdan skulle börja. Väl framme på jobbet upptäckte jag dock att ingen öppningspersonal kommit, och eftersom jag kände mig ovanligt glad och snäll, så gick jag in och avlöste en mycket tacksam Terttu som kunde fortsätta sina städrutiner...
Blev alltså en liten nätt arbetsdag från 6.15-17.30. Därefter gick jag direkt och körde ett bodypump-pass...och fortfarande är jag alltså glad, pigg och lycklig! :)

Otroligt härlig känsla! Men som min käre guru Kay Pollak säger, så går det att välja glädje och lycka i livet! :)

Inte ens det faktum att jag just öppnat ett mail från Svenska Celiakiförbundet (finns numera med på min lista över svordomar) med en kallelse till extra förbundsstämma den 6 juni, sveriges nationaldag (hur tänkte dom...) och tillika min födelsedag, kunde få mig att tappa humöret och förstöra min Glad-dag! Jag kände mig bara väldigt glad att programmet slutade med lunch kl 15.00 och att jag då antagligen skulle hinna hem o fira lite på kvällen och tacksam att jag får flyga istället för att bli åksjuk på X2000. Hm... det enda jag funderar lite över är ju att jag lovat vardagsprinsessan i mig att jag i år skulle fira min dag med tiara på! ;) Hihi...

Kom ihåg: "Det är jag som väljer mina tankar. Genom mitt val av tanke kan jag välja glädje."-Kay Pollak

1 kommentar:

  1. Åh, vad roligt att äntligen få läsa om dig på din blogg! Väldigt skönt att höra att du är så pigg och glad, kan nästan tro att du dricker Fit Line haha.
    Jag tänkte att jag skulle gå upp klockna 5.00 imorgon så det är nog dags för mig att gå och sova nu...
    Ha det så himla bra och tusen kramar från mig!

    SvaraRadera