torsdag 9 april 2009

Påskledigt - härligt!

Har haft en bra dag på jobbet idag; bara två barn, och en snygging som kollade ventilatitionen! :) Det roliga var att vi höll på med storstädning och jag stod på en stol och nådde med mina 1.59 med nöd och näppe upp på skåpen över diskbänken, då ser jag fläktkillen sträcka armarna uppåt och nå ända upp till ventilationsrören i taket utan att ens stå på tå... Hm... det är ju lustigt att man väljer ett yrke som passar en så bra. Jag menar, han var ju med sina nästan 2 m som skapt för att fixa med grejer högt uppe i taket och jag själv befinner mig ju nästan på samma höjd som barnen jag jobbar med! :)

Vi har fixat o fixat på vår avdelning i veckan. Mer "avskalat", mindre störande moment o färger, tydligare organisation av material och leksaker... Vilket sinneslugn det ger. Vi är sååå nöjda! Men än finns det kvar att göra, fortsättning följer....

Känns härligt att gå på påskledighet. Fyra dagar att göra vad man vill! Inte helt oväntat är mina dagar förstås ganska bokade, men bara med kul grejer... Imorgon bitti åker jag till Lidköping och hälsar på Ulrika och hennes lilla Ester, ska sova över hos dom och det ska bli sååå mysigt! På påskaftons eftermiddag åker jag hem och sen på kvällen blir det tjejkväll hos mig med mat, drinkar o vin, singstar och utgång. På söndag är det 30-årskalas för kusin Ida och på måndag ska vi fira mammas o pappas 35-åriga bröllopsdag. Fullt upp med andra ord! Kul! :)

Tidsoptimist som jag är, så känns det ju helt lugnt...eller? Oj...kansker måste börja plocka undan lite, städa, diska, stryka lite tvätt... Japp! Så är det!

GLAD PÅSK PÅ ER ALLA!
Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar