måndag 14 september 2009

OJ! :)
Det är ju ingen nyhet att jag är lätt förvirrad, tankspridd och klantig. Men nu tänkte jag avslöja att detta är ett släktdrag och inte mycket jag kan rå för, det ligger i mina gener. Nina, tre nya medlemmar till din Oj-klubb! :)

Härom veckan var mina föräldrar i Jönköping och hälsade på min lillasyster. Pappa som tröttnade liiite snabbare på affärerna gick i förväg till bilen. När han närmar sig parkeringen tar han upp bilnyckeln ur fickan. Det är bara det att i fickan ligger även bilnyckeln till den andra bilen, pappas gamla saab, som står hemma i Fristad. Nycklarna hakar i varandra och denna nyckel ramlar ut... Plums! Rätt ner i en gatubrunn. OJ! :)

I helgen är Jessica hemma i Fristad. Jag och Amanda åker dit och följer med henne till skogen och plockar svamp. Vi lånar pappas gamla saab, Jessica kör. Sedan åker Jessica med oss tillbaks in till stan. Jag lämnar av henne vid bussen till Jönköping och åker sedan vidare mot Bollebygd för att skjutsa hem Amanda. Då ringer Jessica och säger att hon just upptäckt att pappas bilnyckel ligger kvar i hennes ficka. OJ! :) Vi vet ju inte om han har en reservnyckel eftersom han tappade den där nyckeln i brunnen... Bussen ska egentligen redan ha gått, men som tur är så är det lång kö och hon hinner springa och lämna in nyckeln i pressbyråkiosken, dit jag och Amanda får vända tillbaks och hämta den. :)

Idag tar jag bilen till jobbet, eftersom jag ändå ska till Knalleland efteråt. När jag sedan på eftermiddagen parkerar bilen härutanför på min gata så gör jag en snabb koll in i bilen och först då upptäcker jag... Amandas bilkudde är kvar i mitt baksäte... OJ! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar