måndag 13 juli 2009

SLAPPARDAG...

Idag har jag haft en riktig slappardag. Ibland är det verkligen helt underbart att bara strunta i allt man borde göra och istället göra ingenting. Gick upp i morses, åt frukost, var lite trött så jag gick och la mig igen och gick sen upp och åt frukost en gång till... Underbart!

Har struntat i att packa upp mina väskor, det kan jag göra imorgon!
Har struntat i att gå och träna, och ätit våfflor med hallon istället - mitt nyttiga liv kan jag börja efter semestern igen!
Har struntat i att röja garderoben, det kan jag göra en annan dag!

Och till alla er som tycker att man inte ska skjuta upp till morgondagen det man kan göra idag, eller som tycker det är slöseri med tid att göra ingenting vill jag bara säga...

Idag har jag tagit hand om mig själv, låtit min trötta kropp och överhettade hjärna få vila, pratat med vänner jag inte träffat på ett tag, läst en bok, fikat och skrattat tillsammans med en vän...
Idag har jag sagt JA till mig själv och resultatet är en glad, utvilad tjej som ser fram mot morgondagen! :)

Varje gång du säger JA till något, säger du NEJ till något annat, ibland dig själv. Imorgon tycker jag att ni alla ska säga JA till er själva! Vad är det ni behöver? Vila, se en bra film, gå en härlig promenad i skogen, läsa en bok, lyssna på musik, måla en tavla... vad det än må vara, stort eller litet, så gör det för dig! Det är du värd! Och ha inte dåligt samvete för det du inte gjorde, det kommer du ha mycket mer energi för en annan dag! :)

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar